Wśród popularnych usług pozwalających na szybki sposób znaleźć się na pierwszych stronach wyszukiwarek jest usługa Google Adwords, czyli linki sponsorowane. Zastanawiasz się na czym polega dokładnie i jak działa taka usługa, a przede wszystkim ile możesz dzięki niej zarobić? Postaramy się w prosty sposób przybliżyć tę formę marketingu.
Patrząc na stronę z wynikami wyszukiwania w google.pl dla większości haseł/zapytań widzimy na górze i dole oraz po prawej stronie bloki z reklamami tekstowymi i obrazkowymi wraz z linkami do stron. Jak działają takie reklamy?
Po wpisaniu w pasek wyszukiwarki szukanego hasła następuje wyświetlenie stron przypisanych w rankingu google do danego hasła, a w blokach reklamowych pojawią się reklamy, które podczas tworzenia kampanii Adwords zostały przypisane do szukanego hasła. Jeżeli kilku klientów google utworzyło reklamy na to samo słowo to o miejscu/ pozycji wyświetlania reklamy decyduje stawka przypisana danemu słowu kluczowemu zgodnie z zasadą im większa stawka tym wyższa pozycja reklamy.
Po wybraniu i kliknięciu w link sponsorowany zamieszczony w reklamie internauta zostaje przekierowany na stronę reklamodawcy, któremu automatycznie zostaje naliczona/potrącona z konta opłata w wysokości stawki ustawionej dla szukanego słowa. Ilość odwiedzin w ten sposób pozyskanych zależy od ustawionego dziennego limitu wydatków.
Jeżeli jesteś zainteresowany stworzeniem kampanii Adwords i tym aby ktoś zajął się jej prowadzeniem, analizowaniem rezultatów zachowań konkurencji i reagował na sytuację na rynku to warto skorzystać a usług specjalistów.
Szczegóły pod linkiem: